Πάρις Τσάρτας
Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ptsar@aegean.gr
Τάσεις και Προοπτικές της Ελληνικής Τουριστικής Ανάπτυξης:
Προϊόντα, Συνέργειες
Πάρις Τσάρτας
Εισαγωγή
Εξετάζονται αρχικά συνοπτικά τα βασικά δεδομένα της μεταπολεμικής Τουριστικής Ανάπτυξης με έμφαση στις κεντρικές επιλογές της τουριστικής πολιτικής καθώς και στους σημαντικούς stakeholders σε διεθνές, εθνικό και τοπικό επίπεδο.
Τάσεις και προοπτικές
Αναλύονται στη συνέχεια οι κυρίαρχες τάσεις της τελευταίας δεκαετίας καθώς και οι προοπτικές που υπάρχουν για την πορεία του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα δύο χρόνια. Συγκεκριμένα:
- Η προώθηση του μοντέλου του Οργανωμένου Μαζικού Τουρισμού Διακοπών και οι συνέπειες στο χώρο και την οικονομία.
- Η ανάδειξη της σημασίας των Ειδικών και Εναλλακτικών Προϊόντων για τη χώρα και τους προορισμούς της.
- Το υποτιμημένο ζήτημα της διαχείρισης και προώθησης των Τουριστικών Προϊόντων.
- Παραθεριστική κατοικία: χαρακτηριστικά μίας αγοράς, οργανωμένο real estate και σύγχρονες εξελίξεις.
- Η σημασία του σχεδιασμού και του «πλέγματος» σύνθετων τουριστικών δραστηριοτήτων σε επίπεδο τουριστικών προορισμών.
Συμπεράσματα και προτάσεις
- Καταγραφή της σημασίας ενός πολυλειτουργικού μοντέλου ανάπτυξης με θετικές επιπτώσεις στη Βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας.
- Επιστημολογικά ζητήματα στον τρόπο προσέγγισης των θεμάτων σχεδιασμού και εφαρμογής της Τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα.